Szukasz studentów do pracy? Kilka słów o tym na co powinieneś zwrócić uwagę.

Najlepszym momentem na poszukiwanie studentów  do pracy jest okres przedwakacyjny, lub początek roku akademickiego – czyli przełom września i października. To właśnie wtedy młode osoby najchętniej rozglądają się za zatrudnieniem, zmotywowane chęcią zdobycia praktyki zawodowej, bądź znalezienia dorywczej pracy, którą będą mogli łączyć z zajęciami na uczelni. Co zrobić, żeby proces rekrutacyjny jak najlepiej odpowiadał potrzebom tej grupy?

Pisząc ogłoszenie dotyczące pracy dorywczej, warto  przekazywać przede wszystkim informacje ważne z punktu widzenia kandydata.  Większość aplikujących interesują konkrety. Mimo, że studenci najczęściej poszukują zatrudnienia tymczasowego, bywają bardzo krytycznym odbiorcą. Nie przywiązują też dużej wagi do kwestii, które są istotne przy podjęciu współpracy długoterminowej,. Dlatego warto zadbać, żeby nasze ogłoszenie było minimalistyczne, ale też dokładnie opisywało zarówno nasze oczekiwania, jak i ofertę.

Treść ogłoszenia jest jego kluczowym elementem. To ona determinuje zainteresowanie ofertą (lub jego brak). Dlatego warto pamiętać, żeby zawrzeć w ofercie podstawowe informacje, takie jak: zakres obowiązków, stawki, godziny pracy i wielkość etatu oraz oferowane przez firmę benefity. Ważnym elementem dla osób uczących się jest informacja o dokładnej lokalizacji firmy. Bywa, że możliwość przemieszczania się między uczelnią, a miejscem pracy determinuje decyzję o zatrudnieniu.

Czego nie powinno być w ogłoszeniu? Ogólników i frazesów. Sformułowania typu: miła atmosfera, praca w ”młodym i rozwijającym się zespole”, stabilne zatrudnienie czy ciekawa praca nie wnoszą wiele, jeśli chodzi o wiedzę kandydata na temat stanowiska, a nawet mogą być odebrane negatywnie. Warto pamiętać o tym tworząc treści promujące firmę. Młode osoby bardzo dobrze czują się w wirtualnym świecie i chętnie wyrażają swoje opinie na social mediach – zwłaszcza te nieprzychylne. 

Jeśli chcemy, żeby kandydaci pozytywnie zapamiętali proces rekrutacyjny, warto zadbać o to, żeby aplikujący otrzymywali informacje zwrotne odnośnie nadesłanego CV czy też feedback zaraz po rozmowie rekrutacyjnej. Jest to ważne, choćby ze względu na to, że młode osoby często aplikują w kilka miejsc, więc kilka dni oczekiwania na odpowiedź ze strony rekrutera może być wystarczająco długim okresem, żeby znalazły w tym czasie inne zatrudnienie. 

 

Badania dotyczące potrzeb różnych grup pracowniczych wykazują, że to, co jest kluczowe dla osób aktualnie wchodzących na rynek pracy to inspirujące doświadczenia. Oznacza to, że kultura organizacyjna firmy jest elementem, który będzie wpływał na podjęcie decyzji o akceptacji oferty przez potencjalnego pracownika. Zaprezentowanie  w ogłoszeniu panującej w firmie dobrej atmosfery jest niestety niemożliwe, a zapewnienia o niej raczej się nie sprawdzają, dlatego coraz więcej rekruterów stara się podejmować działania długoterminowe i realizuje inicjatywy w zakresie. employer brandingu, takie jak organizowanie “drzwi otwartych” czy spotkań potencjalnych kandydatów z pracownikami. Rezultaty tego rodzaju działań rzadko są widoczne od razu, jednak ostatecznie przekładają się zarówno na liczbę otrzymywanych przez przedsiębiorstwo CV, jak i dopasowanie aplikacji względem potrzeb firmy. 

 

Autor: SBW

Może ci się spodobać
Zwiększenie transparentości w firmie – 4 skuteczne sposoby
Alternatywy do 8-godzinnego czasu pracy cz. 1

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www