Poszukiwanie pracowników online z OLX

Raport OLX

Michał Malewski: Warto wspomnieć jeszcze, że chociaż nie jesteśmy serwisem wertykalnym staramy się zapewnić naszym klientom kompleksową obsługę. Na początku ogromnym wsparciem dla klienta był zespół obsługi – customer service. Wiedzieliśmy jednak, że rozwiązywanie problemów to za mało, że potrzebne jest wsparcie w optymalizacji procesu rekrutacji. Zaczęliśmy więc budować zespół opiekunów i badać potrzeby naszych Klientów.  Pod koniec 2016 roku zespół liczył tylko 1 osobę, dziś jest ich 8, a większość z nich pochodzi z działów HR. Dbamy, żeby nasi opiekunowie mieli doświadczenie w branży. To rekrutacyjne tło daje nam pewność, że ich rozumiemy, że czujemy rynek, dostrzegamy jego specyfikę. Każdego dnia staramy się być równorzędnym partnerem w rozmowie, nie tylko sprzedawać, ale przede wszystkim pomagać w realizacji potrzeb rekrutacyjnych.

A jakie są te potrzeby?

Artur Kołpowski: Największą potrzebą jest pozyskiwanie kandydatów do pracy. Żeby to było możliwe niezbędny jest nie tylko zasięg, o który dbamy, ale także dobrze skonstruowane ogłoszenie o pracę. Wiemy, że żeby ogłoszenie spełniło swoją rolę musi odpowiadać na potrzeby poszukujących, więc te potrzeby wciąż mierzymy i naszym KNOW HOW dzielimy się z pracodawcami.

Co to oznacza w praktyce?

Michał Malewski: Oznacza to, że podejmujemy szereg działań, które pozwalają nam edukować pracodawców, uświadamiać, co jest dla pracowników naprawdę ważne i ostatecznie optymalizować działania rekrutacyjne już na etapie ogłoszenia o pracę. Nie tylko pojawiamy się na eventach HR, gdzie przedstawiamy najważniejsze wnioski dotyczące publikowania ogłoszeń na OLX, ale także organizujemy własne eventy. Pierwszy z nich miał miejsce w listopadzie 2018 i była dla nas czymś szczególnym. Podczas wydarzenia mogliśmy zaprezentować klientom efekty naszej kilkumiesięcznej pracy – raport OLX KNOW HOW „Poznaj swojego pracownika”.

OLX Know How Raport

OLX Know How Raport

OLX Know How 2019 – spotkanie z pracodawcami.

Jakiego know how dotyczy publikacja?

Artur Kołpowski: W raporcie zaprezentowaliśmy wyniki badań jakościowych przeprowadzonych na 77 Użytkownikach OLX podzielonych na 6 zawodowych grup oraz badań ilościowych przeprowadzonych na ponad 3 tys. naszych Użytkowników, którzy w czasie rzeczywistym szukali pracy na OLX. Zdecydowaliśmy się na wybór trzech kategorii z segmentu pracowników fizycznych (Kierowca / kurier, Kasjer / ekspedient i Produkcja) oraz trzech kategorii z segmentu specjalistów (Przedstawiciel handlowy, Administracja biurowa i Obsługa klienta / call center). Raport jest naturalnym przejawem dbałości o rozwój nasz i naszych klientów oraz podnoszenia jakości usług. W ostatnim kwartale na olx.pl oferty pracy wystawiło ponad 100 tys. firm. Poszukującym pracowników chcieliśmy przekazać wartość dodaną w postaci wiedzy, którą dysponujemy. Chcieliśmy, żeby nasz raport był wsparciem w ich codziennej pracy.

Michał Malewski: Dodatkowo udało nam się zaangażować do powstania raportu samych pracodawców, których perspektywa jest dla nas bardzo ważna, a którzy podzielili się z nami swoimi doświadczeniami. Efektem jest dział Inspiracjiw naszym raporcie.

Strony: 1 2 3

Może ci się spodobać
Postanowienia noworoczne pracodawcy
Postanowienia noworoczne pracodawcy
Student pracujący

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www