Poszukiwanie pracowników online z OLX

Raport OLX

Współczesny rynek pracy zmienił charakter pracy działów HR i zdecydowanie nie ułatwia prowadzenia biznesu przedsiębiorcom. Wciąż brakuje pracowników, a rotacja staje się w niektórych branżach codziennością. Jak na te potrzeby odpowiada rzeczywistość online, odpowiedzą przedstawiciele największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce – Michał Malewski, Dyrektor Generalny w OLX, i Artur Kołpowski, Dyrektor kategorii Praca w OLX.

Jak wskazują badania OLX to najpopularniejszy serwis ogłoszeniowy w Polsce. Chyba trudno znaleźć osobę, która nie korzystała lub chociażby nie słyszała o tym serwisie. Skąd ten fenomen?

Michał Malewski: Gdybyśmy chcieli zobrazować skalę, można powiedzieć, że co trzeci Polak korzysta z OLX. Każdy, kto choć raz odwiedził naszą stronę lub skorzystał z aplikacji mobilnej, wie, że na olx.pl sprzedać i kupić można niemal wszystko. Między innymi dlatego odwiedza nas ponad 13 milionów użytkowników miesięcznie.1 Zasięg jest ogromną siłą OLX – siłą, która m.in.  pozwala dostarczać odpowiedzi na ogłoszenia o pracę naszym pracodawcom.

Dodatkowo serwis OLX, obok Otodom, Otomoto i Fixly to część Grupy OLX. Bycie międzynarodową firmą niesie ogromną wartość dla naszego biznesu, a co za tym idzie – także dla naszych klientów. Pewnie mało kto wie, że OLX działa w ponad 40 krajach na świecie. Wymieniamy wiedzę i doświadczenia między naszymi serwisami, patrzymy na rynek świadomie i w szerokim kontekście. Największym fenomenem jest to, że mimo skali OLX wciąż zachowuje swój lokalny charakter.

Jak to się przekłada na kategorię Praca?

Artur Kołpowski: W drugim tygodniu stycznia na OLX szukało pracy 1,66 mln użytkowników.2 Cieszymy się ponadto największą liczbą ofert pracy – w tej chwili to ponad 77 tys. ogłoszeń. Ogromną popularność tej kategorii zawdzięczamy w dużej mierze pozostałym kategoriom na OLX, a więc sile, o której wspominał Michał. Nasi Użytkownicy na co dzień wystawiają ogłoszenia chcąc sprzedać ubrania po noworocznych porządkach, poszukują mieszkania na wynajem i wymarzonego auta, a następnie wracają, kiedy chcą znaleźć nową pracę. Widzimy, jak intensywnie i naturalnie krzyżują się nasze kategorie, jak Użytkownicy przywiązują się do naszego serwisu.

Zasięg OLX to więc ruch napędzany różnorodnością kategorii…

Michał Malewski: Tak, ale nie tylko. U podstaw leży wieloletnia praca nad widocznością w wyszukiwarce, gdzie jak wiemy konkurencja zawsze jest ogromna. Dodatkowo wciąż budujemy świadomość. Kampania „Szef internetów” zdobyła uznanie w konkursie Mixx Awards w kategorii Best Use of Social Media, a zeszłoroczna, 11 już edycja akcji “Nakarm psa” okazała się rekordowa – zaangażowało się w nią ponad 646 tys. osób! Natomiast ostatnia kampania dla kategorii Praca, którą wznowiliśmy w tym miesiącu, jasno pokazuje, jaką pracę można znaleźć na OLX – od prostej pracy fizycznej po pracę specjalistyczną, biurową, a nawet kierowniczą. Utrzymanie pozycji lidera na rynku ogłoszeniowym to lata pracy, które są już za nami. Jesteśmy świadomi, że wiele pracy jeszcze przed nami.

Praca jest jedną z kategorii na OLX, nie jest to więc wyspecjalizowany serwis, a mimo to przyciąga tak wielu pracodawców. Jakie możliwości im daje?

Artur Kołpowski: Mimo że Praca jest jedną z wielu kategorii na OLX, wciąż staramy się odpowiadać na ich potrzeby. Rynek ukształtował się w taki sposób, że tych potrzeb pojawia się coraz więcej, zarówno jeżeli chodzi o sam produkt, jak i ofertę. W ostatnim roku zoptymalizowaliśmy naszą ofertę pod potrzeby mniejszych i dużych biznesów z różnych branż, a także poszerzyliśmy kanały komunikacji pomiędzy pracodawcą i pracownikiem.

Co to oznacza?

Artur Kołpowski: Użytkownik szukający pracy na OLX ma dziś możliwość skorzystania z aż 3 kanałów komunikacji – dodania CV do swojego konta i załączania go do konkretnych ofert, czatu, gdzie może zostawić dowolną wiadomość pracodawcy, oraz numeru telefonu, który umożliwia najszybszy kontakt.

Kanały komunikacji na OLX

Dane własne OLX na podstawie analizy sposobu odpowiedzi na ogłoszenia o pracę z podziałem na kategorie zawodowe (Kierowca / kurier, Kasjer / ekspedient i Produkcja, Przedstawiciel handlowy, Administracja biurowa i Obsługa klienta / call center), sierpień 2018.

Obserwujemy, że w zależności od charakteru pracy wykorzystywane są różne kanały. Dostrzegamy różnicę w wyborze Użytkowników poszukujących pracy w segmentach pracy fizycznej i specjalistycznej.  Poza kanałami komunikacji Użytkownicy cenią sobie prostotę naszego serwisu i aplikacji, która z roku na rok staje się coraz bardziej popularna. W tej chwili 36% ruchu w kategorii Praca pochodzi z aplikacji mobilnej.

Strony: 1 2 3

Może ci się spodobać
Poznaj swojego pracownika - raport OLX
Poznaj swojego pracownika
praca sezonowa
Praca sezonowa – to ostatni dzwonek!

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www