Mierz i optymalizuj działania na OLX

Statystyki ogłoszeń na olx

Konto biznesowe na OLX pozwala Ogłoszeniodawcom monitorować działania. Na podstawie kilku kluczowych danych można sprawdzić, m.in. w jakim czasie warto publikować i promować ogłoszenia oraz które z nich otrzymują najwięcej odpowiedzi.

Na koncie Mój OLX Ogłoszeniodawcy mają dostęp do podstawowych danych, takich jak liczba i termin wyświetleń ogłoszeń, liczba pobrań numeru telefonu czy liczba osób obserwujących ogłoszenia. Ponadto Ogłoszeniodawcy mogą przyglądać się statystykom wyświetleń i odpowiedziom ukazanym w czasie oraz w kontekście dodatkowych działań, takich jak promowania czy wyróżnienia.

Optymalizacja to podstawa

Jeżeli stosunek liczby odpowiedzi do liczby wyświetleń jest bardzo niski, ogłoszeniodawca powinien przeanalizować swoją ofertę pracy w celu weryfikacji, czy wszystkie niezbędne elementy się w niej znalazły. Więcej na temat optymalizacji ogłoszenia o pracę znajdziesz tutaj >> 

Czas ma znaczenie

Dopiero po upływie czasu można zobaczyć konkretne zależności w statystykach, np. to, że oferta jest wyświetlana najczęściej na początku tygodnia. Warto porównywać miesiąc do miesiąca lub tydzień do tygodnia. Zastawienie np. poniedziałku z wtorkiem niewiele nam powie, chyba że w skali 3 miesięcy zauważymy, że poniedziałki są zawsze silniejsze od wtorków. Jeżeli dostrzeżemy podobną zasadę, zauważymy pewną powtarzalność, prawdopodobnie właśnie wtedy warto promować ogłoszenie.

Warto śledzić statystyki, optymalizować działania i sprawdzać, czy konkretne zmiany mają wpływ na ich efektywność. Przy analizie zwróćmy uwagę na czynniki zewnętrzne, jak sytuacja na rynku pracy, sezonowość czy nawet pogoda.

Autorka: Anna Janowczyk

Może ci się spodobać
turkusowa organizacja
Turkus kolorem szczęścia w pracy
rotacja pracowników
Rotacja pracowników – jak z nią walczyć?

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www