Postanowienia noworoczne pracodawcy

Postanowienia noworoczne pracodawcy

Dobry pracodawca to taki, który nieustannie dąży do udoskonalania warunków pracy. Jest otwarty na feedback, ponieważ wie, że dopiero szerokie spojrzenie pomoże mu zdefiniować problem i go rozwiązać. Jak skutecznie zbliżać się do doskonałości? Być może warto zacząć od kilku postanowień.

Postanowienia noworoczne nie kojarzą się dobrze. To często lista obietnic nie do spełnienia. Gdyby jednak przekształcić je w konkretne, mierzalne cele, mogłoby się okazać, że lista rzeczy TO DO rzeczywiście zmieni się w DONE.

Lepsze rozpoznawanie potrzeb

Żeby móc coś zmienić na lepsze, trzeba wiedzieć, co warto zmienić i co rzeczywiście wymaga usprawnienia. Nie zawsze dostrzegamy problemy osób, którymi zarządzamy, dlatego to właśnie pracowników warto zapytać o zdanie. Można to zrobić bezpośrednio lub za pomocą anonimowych ankiet. Takie działania pozwolą poznać nastroje panujące wśród pracowników i wyodrębnić ich bolączki. Zaplanuj, w jaki sposób poznasz potrzeby swoich pracowników – skoncentruj się na konkretnych metodach i umieść działania w czasie.

Rozwój i wymiana kompetencji

Współczesny pracownik ceni sobie możliwość rozwoju osobistego. Szkolenia, kursy czy spotkania wewnętrzne służące wymianie doświadczeń i edukacji nie tylko bezpośrednio rozwiną jego umiejętności, ale dadzą mu poczucie celu, rozbudzą w nim apetyt na więcej. A czy istnieje coś cenniejszego niż zmotywowany i ambitny pracownik? Po zbadaniu potrzeb zastanów się wspólnie z kierownikami działów czy liderami zespołów, jakie szkolenia będą przydatne w konkretnych segmentach Twojej firmy. Pamiętaj, że nie muszą one dotyczyć jedynie kompetencji twardych, zadbaj o rozwój różnorodnych umiejętności.

Przyjazna atmosfera

Wymagania współczesnych pracowników coraz częściej obracają się wokół atmosfery. Praca wypełnia sporą część naszego życia, dlatego chcemy czuć się w niej dobrze. Atmosfera w pracy uzależniona jest nie tylko od relacji między ludźmi, ale także od rodzaju zarządzania, które może być przyjazne, wciąż pozostając efektywne.

Jeżeli jednym z celów jest poprawa atmosfery w pracy, dowiedz się, co sprawia, że jest negatywna, np. przeprowadź ankiety, a następnie zaplanuj działania naprawcze. Zaangażuj pracowników do wspólnych projektów nie związanych bezpośrednio z ich codziennymi obowiązkami, jak akcje charytatywne, wydarzenia sportowe lub wprowadź nowe praktyki integrujące. Pamiętaj, że atmosfery w pracy nie da się zmienić szybko, potrzebny jest czas i zaangażowanie, które wciąż trzeba wzbudzać.

Dobry pracodawca wyznacza sobie kolejne cele i sprawnie do nich dąży. Dodatkowo ma świadomość, że nie porusza się w próżni, że funkcjonuje na konkretnym rynku pracy – zmiennym i z określonymi potrzebami. Dobry pracodawca stara się być konkurencyjny, wychodzi poza schematy, dając więcej, co nie zawsze oznacza benefity materialne. Z pewnością każdy dobry pracodawca zaczynał kiedyś od listy kilku drobnych postanowień.

Autorka: Anna Janowczyk

Może ci się spodobać
zatrudnianie studentów
Dlaczego warto zatrudnić studenta
turkusowa organizacja
Turkus kolorem szczęścia w pracy

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www