Praca to produkt

Praca to produkt a pracownik to twój klient – jak  pozyskać najlepszych kandydatów i ograniczyć odejścia pracowników?  to temat jednego z panelu Kongresie Profesjonalistów HR, który odbędzie się 7 grudnia 2017 r. w Warszawie, oraz zagadnienie spędzające sen z powiek niejednego HRowca.

Sztuka rekrutacji wbrew pozorom nie należy do łatwych. Dotarcie do najlepszych kandydatów na rynku pracownika, a także utrzymanie zatrudnionych osób, które obecnie mogą korzystać z wachlarza możliwości, to ogromne wyzwanie dla działów HR.

Dobre ogłoszenie o pracę

Początek przygody z rekrutacją rozpoczyna się od stworzenia zauważalnego ogłoszenia o pracę. Bardzo istotna jest jego jakość. Tworząc treść ogłoszenia warto pamiętać o najważniejszych elementach, takich jak nazwa stanowiska, wyłącznie niezbędne i dobrze opisane wymagania, hierarchizowane od najważniejszych do tych mniej istotnych, informacje o firmie i benefitach związanych ze współpracą oraz o widełkach płacowych, które zwiększają liczbę odpowiedzi o prawie 50%. Jedynie bardzo dobrze skonstruowane ogłoszenia umożliwiają przyciągnięcie wartościowych pracowników.

Marketing jako istotne wsparcie

Istotny dla efektywnej rekrutacji jest także marketing, który łącząc elementy HR skutecznie wyróżnia ogłoszenia o pracę. Warto rozważyć promowanie ofert w serwisach ogłoszeniowych – lepiej widoczne ogłoszenie to większa szansa na konwersję. Dodatkowo trzeba zadbać o profil pracodawcy w mediach społecznościowych, które dla wielu grup potencjalnych pracowników są bardzo angażującym medium. Pamiętajmy, że coraz częściej kandydaci rozglądają się za nową pracą przeglądając konta firm na Facebooku czy zapisując się do zamkniętych grup branżowych.

Cennych wskazówek na temat współpracy HR z Działem Marketingu, w celu efektywnej realizacji polityki personalnej, udzieli podczas wspomnianego wcześniej Kongresu Profesjonalistów HR Aleksandra Pszczoła, założycielka firmy Bee Talents. Przeglądu najciekawszych polskich i zagranicznych akcji rekrutacyjnych i employer brandingowych w social media dokona natomiast Maja Gojtowska. Na pewno warto się tymi wystąpieniami zainspirować.

Human Experience zawsze i wszędzie

Wyzwaniem, które staje przed nowoczesnym HR, jest także Human Experience. To dzięki niemu klienci oraz pracownicy polecają marki znajomym, co wpływa na rosnące zyski przedsiębiorstw. Dlatego warto przywiązywać dużą wagę do otrzymywanego od pracowników feedback’u i przekładać go na poprawę codziennego funkcjonowania organizacji. Odpowiedzi na pytanie, jak dobrać narzędzia employee experience do potrzeb pracowników i możliwości organizacji  udzieli uczestnikom Kongresu Profesjonalistów HR Krzysztof Grzyb – Customer Experience Director w firmie Billenium.

Bez względu na to, jakich pracowników szukamy, warto wyjść naprzeciw nowościom pojawiającym się w branży HR. Poszukując odpowiedzi na pytanie, jak wdrożyć strategię sukcesu i przygotować organizację na nowe wyzwania, dotrzemy do rozwiązań, które zwiększą szansę na budowanie silnych zespołów w naszych firmach. Udział w Kongresie Profesjonalistów HR może okazać się w tym kontekście niezwykle inspirujący. Zachęcamy do uczestnictwa >> Kongres_HR

Kongres Profesjonalistów HR

Autorka: Anna Janowczyk

Może ci się spodobać
zatrudnianie studentów
Dlaczego warto zatrudnić studenta
Dobra atmosfera w pracy
Atmosfera w pracy – dlaczego warto o nią zadbać?

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www