Atmosfera w pracy – dlaczego warto o nią zadbać?

Dobra atmosfera w pracy

Wyniki ankiety przeprowadzonej na grupie ponad 3,6 tysiąca Użytkowników OLX Praca pokazały, że nieprzyjazna atmosfera jest, obok niskich zarobków i braku możliwości rozwoju zawodowego, jednym z silniejszych czynników motywujących do zmiany pracy. To jednak nie jedyny powód, dla którego warto zadbać o atmosferę.

Dobra atmosfera pracy to przede wszystkim pozytywne relacje między ludźmi. To atmosfera chęci współpracy, otwartości na inne spojrzenie i wzajemnego zrozumienia. Wydawać by się mogło, że wpływ na nią mają wyłącznie pracownicy, że wszystko zależy od ich postępowania i nastawiania. Czy rzeczywiście?

Co zrobić, by atmosfera była dobra

Pracodawca ma ogromny wpływ na to, jaka atmosfera panuje w jego firmie. To on, bezpośrednio lub za pośrednictwem działu HR, odpowiada za rekrutację, czyli za budowanie zespołu. Jest to pierwszy krok do sukcesu! Kolejnym jest stworzenie odpowiednich warunków do pracy i rozwoju oraz zadbanie o integrację pracowników. Jeżeli w firmie podejście do kwestii biznesowych jest profesjonalne, a stosunek do człowieka przyjazny, istnieje spora szansa, że przyłoży się to na relacje pomiędzy pracownikami.

Na co ma wpływ dobra atmosfera

Dobra atmosfera w miejscu pracy wpływa pozytywnie nie tylko na samopoczucie pracowników, ale także na ich wydajność. Zadowolony pracownik, który czuje się dobrze w swoim zespole, to osoba otwarta na współpracę, na niesienie pomocy innym i na wspólne rozwiązywanie problemów. Pozwala to zoptymalizować procesy i prowadzić projekty w sposób efektywny.

Skutki złej atmosfery

Skutkami złej atmosfery w pracy jest przede wszystkim mniejsza motywacja pracowników do realizacji zadań oraz stres towarzyszący codziennym obowiązkom. W środowisku, w którym trudno się współpracuje, trudniej o nowatorskie pomysły, a nawet jeśli się pojawią, wsparcie przy ich realizacji może nie być wystarczające. Pamiętajmy, że dobre rozwiązania potrzebują dobrej atmosfery.

Pracodawcy coraz częściej dbają o dobrą atmosferę w organizacji. Uważniej kompletują zespół, zapewniają przyjazne i kreatywne środowisko pracy, troszczą się o rozwój i integrację pracowników. Coraz częściej w pracy odchodzi się od oficjalności, stawia się na równe traktowanie bez względu na obejmowane stanowisko. To dobry kierunek.

Autorka: Anna Janowczyk

 

Może ci się spodobać
Kształtowanie wizerunku firmy
turkusowa organizacja
Turkus kolorem szczęścia w pracy

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www