Atmosfera w pracy – dlaczego warto o nią zadbać?

Dobra atmosfera w pracy

Wyniki ankiety przeprowadzonej na grupie ponad 3,6 tysiąca Użytkowników OLX Praca pokazały, że nieprzyjazna atmosfera jest, obok niskich zarobków i braku możliwości rozwoju zawodowego, jednym z silniejszych czynników motywujących do zmiany pracy. To jednak nie jedyny powód, dla którego warto zadbać o atmosferę.

Dobra atmosfera pracy to przede wszystkim pozytywne relacje między ludźmi. To atmosfera chęci współpracy, otwartości na inne spojrzenie i wzajemnego zrozumienia. Wydawać by się mogło, że wpływ na nią mają wyłącznie pracownicy, że wszystko zależy od ich postępowania i nastawiania. Czy rzeczywiście?

Co zrobić, by atmosfera była dobra

Pracodawca ma ogromny wpływ na to, jaka atmosfera panuje w jego firmie. To on, bezpośrednio lub za pośrednictwem działu HR, odpowiada za rekrutację, czyli za budowanie zespołu. Jest to pierwszy krok do sukcesu! Kolejnym jest stworzenie odpowiednich warunków do pracy i rozwoju oraz zadbanie o integrację pracowników. Jeżeli w firmie podejście do kwestii biznesowych jest profesjonalne, a stosunek do człowieka przyjazny, istnieje spora szansa, że przyłoży się to na relacje pomiędzy pracownikami.

Na co ma wpływ dobra atmosfera

Dobra atmosfera w miejscu pracy wpływa pozytywnie nie tylko na samopoczucie pracowników, ale także na ich wydajność. Zadowolony pracownik, który czuje się dobrze w swoim zespole, to osoba otwarta na współpracę, na niesienie pomocy innym i na wspólne rozwiązywanie problemów. Pozwala to zoptymalizować procesy i prowadzić projekty w sposób efektywny.

Skutki złej atmosfery

Skutkami złej atmosfery w pracy jest przede wszystkim mniejsza motywacja pracowników do realizacji zadań oraz stres towarzyszący codziennym obowiązkom. W środowisku, w którym trudno się współpracuje, trudniej o nowatorskie pomysły, a nawet jeśli się pojawią, wsparcie przy ich realizacji może nie być wystarczające. Pamiętajmy, że dobre rozwiązania potrzebują dobrej atmosfery.

Pracodawcy coraz częściej dbają o dobrą atmosferę w organizacji. Uważniej kompletują zespół, zapewniają przyjazne i kreatywne środowisko pracy, troszczą się o rozwój i integrację pracowników. Coraz częściej w pracy odchodzi się od oficjalności, stawia się na równe traktowanie bez względu na obejmowane stanowisko. To dobry kierunek.

 

Może ci się spodobać
Jaki powinien być lider?
Feedback ma znaczenie

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www