Twoi kandydaci czekają na LinkedIn

Przerwa wakacyjna to dla dużej części studentów doskonała okazja na zastąpienie uczelnianej teorii cenną praktyką zawodową. Jak na współczesne czasy przystało, poszukiwanie pracy przez młodych ludzi odbywa się przy pomocy internetu. 

Szczególną popularnością cieszą się aktywności na portalach społecznościowych. Rekrutacyjny potencjał wirtualnych społeczności, a dokładniej LinkedIna, postanowiłam wykorzystać również ja – stażystka w dziale marketingu serwisu OLX Praca.

Poszukiwanie pracy – czas start!

Możliwość pochwalenia się potencjalnemu pracodawcy praktycznymi umiejętnościami i cennym doświadczeniem zawodowym bardzo często stanowi przewagę nad pozostałymi kandydatami w młodym wieku. Informacja o aktywnym dbaniu o swoją przyszłą karierę i rozwój to w oczach każdego rekrutera duża zaleta, która zwiększa szanse na przyjęcie konkretnego kandydata.

Jako studentka Komunikacji w biznesie, do zainteresowań której należy szeroko rozumiany marketing, postanowiłam rozwijać się właśnie w tym kierunku. Poszukiwania pracy rozpoczęłam oczywiście od największego źródła ofert rekrutacyjnych, jakim jest internet. Przeglądanie przytłaczającej liczby przeróżnych ogłoszeń oraz wysyłanie wielu dokumentów aplikacyjnych przynosiło efekty w postaci zaproszeń na rozmowy kwalifikacyjne. Taka forma szukania zatrudnienia okazała się jednak czasochłonna i wymagała dużych pokładów cierpliwości, co skłoniło mnie do zastanowienia się nad zwiększeniem skuteczności moich wysiłków.

LinkedIn – strzał w dziesiątkę

Pierwszym rozwiązaniem, jakie przyszło mi do głowy była aktywność na LinkedInie. Najpopularniejszy serwis społecznościowy o charakterze zawodowo-biznesowym zrzesza ogromną liczbę kandydatów, specjalistów, rekruterów i właścicieli firm. Dzięki temu opublikowane w serwisie treści docierają do bardzo wielu użytkowników, wśród których mogą znaleźć się osoby zainteresowane nawiązaniem współpracy.

Pomysł okazał się kluczem do sukcesu. Bardzo pomocna okazała się zbudowana wcześniej szeroka sieć wartościowych kontaktów. Przedstawiciele poszczególnych branży, dzięki polecaniu opublikowanej przeze mnie treści przyczynili się do bardzo dużej liczby jej odsłon. Publikacja, zawierająca krótki opis mojej osoby, posiadanego doświadczenia i preferencji, co do przyszłych wyzwań zawodowych zaledwie w kilka godzin osiągnęła niespodziewany zasięg oraz spotkała się z licznymi odpowiedziami i propozycjami pracy. W efekcie udało mi się wziąć udział w wielu rekrutacjach i wybrać najlepszą dla mnie ofertę stażu.

Jako osoba, która znalazła zatrudnienie dzięki aktywności na właściwym portalu społecznościowym, jestem doskonałym dowodem na skuteczność (i szybkość) takiej formy zgłaszania swojej kandydatury do pracy. Wystarczy odpowiednio przygotowana publikacja i zaangażowanie w networking, a oferty “szyte na miarę” pojawią się w mgnieniu oka. Jest to również przydatna informacja dla rekruterów, którzy powinni mieć oczy szeroko otwarte, ponieważ godni zainteresowania kandydaci są tuż obok i sięgają po coraz bardziej nietypowe i odważne rozwiązania.

Aleksandra Frątczak

Może ci się spodobać
Dobra oferta pracy
Autoprezentacja w ofercie pracy
Jak rekrutować na stanowiska wyższego i niższego szczebla

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www