Chcesz być innowacyjny? Rekrutuj mobilnie!

Rosnąca w zawrotnym tempie popularność urządzeń mobilnych niesie ze sobą równie intensywny wzrost liczby użytkowników aplikacji. Rynek mobile można już śmiało uznać za realną alternatywę dla serwisów internetowych. 

Dowodzą tego wyniki badań przeprowadzonych przez Gemius, z których możemy dowiedzieć się, że w ciągu ostatniego roku liczba użytkowników mobilnych wzrosła z 17,7 do 20,7 milionów. Po raz kolejny zmniejszyła się natomiast liczba osób korzystających z komputerów osobistych i laptopów – roczny spadek wyniósł 0,7 miliona. Czy ma to wpływ na rynek pracy i proces rekrutacji? I jak skutecznie szukać najlepszych kandydatów w świecie opartym na mobilności?

Mobilna Polska

Jak dowodzą najnowsze badania przeprowadzone przez TNS Polska, każdego dnia ogromną ilość czasu spędzamy w internecie. Coraz częściej służą nam do tego urządzenia mobilne, a w szczególności telefony. Wzrost popularności smartfonów, którymi posługuje się już ponad 60% Polaków, przekłada się na imponujący wzrost liczby miłośników aplikacji mobilnych.

Czerwcowe wyniki badań przeprowadzonych na polskich internautach, a opublikowane przez firmę badawczą Gemius/PBI wskazują na dynamicznie powiększające się grono użytkowników doceniających wielofunkcyjność aplikacji mobilnych. Używanie smartfona wiąże się z dodatkowymi ułatwieniami – aplikacje do sprawniejszego działania wykorzystują obecnie m.in. tak przydatne funkcje jak aparat fotograficzny czy GPS, co stanowi o ich przewadze nad tradycyjnymi stronami internetowymi. Korzystanie z telefonu jest bardziej intuicyjne i wygodniejsze w obsłudze, a co najważniejsze pozwala na bycie online w dowolnym miejscu i czasie.

Jakie aplikacje cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Pierwsze miejsce należy do aplikacji Google (zasięg 55,5 %), na drugim miejscu znajduje się aplikacja YouTube (50,3%), a na trzecim aplikacja Mapy (43,7%). Zaraz za podium znalazł się natomiast Messenger (41,2%). Z kolei do najczęściej odwiedzanych przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych witryn internetowych zaliczają się obecnie witryny google.pl, facebook.com oraz google.com.

Pracodawco, nie zostawaj w tyle!

Przytoczone wyniki badań pozwalają wyciągnąć oczywiste wnioski: Polacy pokochali mobilność i stali się aktywnymi użytkownikami rozmaitych aplikacji. Wobec potęgi rynku mobile nie mogą pozostawać obojętni pracodawcy oraz rekruterzy.

Skuteczne poszukiwanie kandydatów wymaga od pracodawców przeniesienia procesu rekrutacji tam, gdzie jest ich najwięcej. Od kilku lat źródłem największej liczby potencjalnych pracowników jest oczywiście internet, a od niedawna szczególnym uznaniem cieszą się właśnie aplikacje mobilne. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca, przy pomocy aplikacji mobilnej OLX Praca zatrudnienia szukało aż 820 tysięcy użytkowników.

Rekrutacja on-line czyni proces o wiele bardziej dynamicznym. Na całym świecie użytkownicy mogą korzystać z udogodnień serwowanych przez narzędzia umożliwiające mobilne poszukiwanie pracy. Przykładem tego typu aplikacji spoza naszego rodzimego rynku są m.in. Jobr, Shapr czy JobSnap.

Kto pierwszy, ten lepszy

Współczesny rynek pracy charakteryzuje coraz większa konkurencja wśród pracodawców o pracowników. Chęć pozyskania najlepszych z najlepszych kandydatów wiąże się z koniecznością wyróżnienia na tle innych oferujących zatrudnienie. Poszukujący pracy nie chcą brać udziału w żmudnych, pochłaniających dużą ilość czasu i energii procesach rekrutacyjnych. Im szybciej reaguje rekruter, tym większa szansa na skuteczność jego działania. Aplikacja mobilna umożliwia odpowiadanie na pojawiające się zgłoszenia i wiadomości w dowolnym miejscu i czasie. Potencjalni pracownicy doceniają fakt, iż nie są ignorowani, a w ich świadomości kreuje się pozytywny wizerunek pracodawcy.

Wchodzenie w interakcje z kandydatami oraz udzielanie im odpowiedzi tak szybko, jak to możliwe stanowi dzisiejszy klucz do sukcesu. Aplikacje mobilne umożliwiają pozostanie w stałym kontakcie z zainteresowanymi naszą ofertą pracy, co znacząco zwiększa szanse na zatrudnienie najlepszych pracowników. Dynamiczny rozwój rynku mobile skłania nas do zadania sobie pytania o to, czego jeszcze możemy oczekiwać od aplikacji w przyszłości. Pojawiające się każdego dnia nowości i usprawnienia dają wyobraźni pole do popisu i pokazują, że spodziewać możemy się naprawdę wszystkiego.

Autorka: Aleksandra Frątczak

Polecamy również:

Może ci się spodobać
logo a logotyp
Logo w pakiecie z profesjonalizmem
Rekrutacja w 4 prostych krokach

Zostaw komentarz

Twój komentarz*

Twoje imię*
Twoja strona www